Zacznij dobrze swój dzień

Home / Aktualności / Zacznij dobrze swój dzień

Zacznij dobrze swój dzień

Są takie dni gdy wszystko idzie nie tak. Wstajesz „lewą nogą”, nie wyrabiasz się z czasem, oblewasz się ostatnim łykiem kawy, gdy masz na sobie ulubioną białą bluzkę, ucieka Ci autobus lub utykasz autem w niebotycznym korku.…… I to już jest początek tak zwanej „czarnej serii” tego dnia. Z każda godziną może być tylko gorzej!

Jak zadbać o to, aby to był cudowny dzień? Oto kilka moich sprawdzonych sposobów, które stosuję od lat aby każdy dzień witać z uśmiechem i nie poddawać się negatywnej energii. Dzięki nim możesz dobrze rozpocząć dzień i tym samym naładować swoje akumulatory na następne 24 godziny.

Wstań wcześniej
Zamiast nastawiać budzik na ostatnią minutę i potem biegać po mieszkaniu w ciągłym „niedoczasie”, nastaw budzik o 15 – 30 minut wcześniej i wstań z pierwszym sygnałem budzika. Ja od lat wstaję bardzo wcześnie, aby spokojnie, bez pośpiechu wprowadzić się w rytm dnia. Po wyłączeniu budzika mam czas na uśmiechniecie się do budzącego dnia i minutę na praktykowanie wdzięczności.

Wpuść słońce do pokoju
Odsłoń zasłony, rolety i wpuść światło do swojego pokoju i swojego życia. Nie ma piękniejszego widoku niż wstające słońce o poranku. Nawet jeśli poranek nie jest słoneczny to i tak dawka naturalnego światła jest zdrowsza dla Twojego organizmu niż sztuczne światło. Fotoreceptor siatkówki Twojego oka, wyczuwa naturalne promienie i wysyła bodziec do części mózgu w, która pobudzona wyzwala przysadkę, tarczycę i nadnercza. Wtedy Twój organizm budzi się w naturalny sposób.

Wypij na czczo szklankę wody z cytryną
Dobre nawodnienie zarówno cery jak i mózgu to podstawa. Twoja cera potrzebuje wody aby zapobiegać zmarszczkom, a Twój mózg potrzebuje jej abyś szybko, sprawnie myślała. Także Twój organizm po przebudzeniu musi zacząć poprawnie funkcjonować na pełnych obrotach. Nie da ci Tego ani poranna kawa ani wyjście z domu bez śniadania. Szklanka ciepłej wody z cytryna z rana to idealny sposób na dobrą dawkę energii i dodatkowo na odkwaszenie organizmu. Dzięki temu będziesz miała promienną cerę i wspaniałe orzeźwienie organizmu. Ja wyciskam do szklanki sok z połówki cytryny, zalewam zimną wodą 2/3 szklanki a następnie uzupełniam gorącą wodą. Polecam Ci tak przygotowany poranny napój.

Poranna gimnastyka działa cuda
Endorfiny czyli tzw. hormon szczęścia wydziela się podczas wysiłku fizycznego. I choć rano nie ma wiele czasu na sport to 15-20 minut z joga lub gimnastyka rozciągającą, kilka przysiadów i skłonów – wspaniale pobudzą Cię do działania. Ten poranny trening dla mięśni, rozjaśni także Twój umysł i przyśpieszy przemianę materii. Ja zaczynam dzień od krótkiej praktyki jogi „Powitanie słońca”. Uwierz mi – działa cuda a uśmiech sam pojawia się na mojej twarzy.

Śniadanie to podstawa
Nie wychodź z domu bez śniadania. To spowolnia metabolizm i powoduje, że myślisz wolniej gdyż twój mózg nie otrzymał dawki energii. Przygotuj sobie wieczorem owsiankę, którą tylko rano zalejesz gorącą woda i zjedz choć kilka łyżek lub przygotuj sobie rano jajecznicę. Wszystkie te czynności zajmą Ci nie więcej niż 7 minut, a zobaczysz, że w dzień rozpoczęty śniadaniem będziesz miała lepszy humor, więcej energii i nie będziesz czuła pokusy zjedzenia żadnej niezdrowej przekąski.

Powiedz coś miłego z rana
Powiedz lub napisz z rana coś miłego do domowników, przyjaciół, swojego zwierzęcia Obdaruj ich swoim uśmiechem, a otrzymasz to samo. Dobroć wraca i daje nam mnóstwo pozytywnej energii. Ja nie wyobrażam sobie poranka bez wspólnego śniadania, życzenia mężowi miłego dnia i otrzymania od niego pocałunku oraz bez powiedzenia kilku ciepłych słów do swoich psów, podczas podawania im porannych misek z karmą. Nie masz wokół nikogo bliskiego? Stań przed lustrem, spójrz sobie głęboko w oczy i powiedz coś miłego do siebie.

Zrób listę zadań
Nie wystarczy mieć w głowie celów na dany dzień, bo istnieje ryzyko, że czas mocno nam je zweryfikuje. Warto jest zapisać te najważniejsze punkty na dzisiejszy dzień. Pamiętaj, żeby wypełnić około 60% swojego dnia, pozostawiając 20% czasu na działania nieprzewidziane i 20% na swoje decyzje działań spontanicznych. I pamiętaj aby każdego dnia zaplanować kilka minut tylko dla siebie, na to co sprawia Ci radość. Może będzie to spacer, ćwiczenia, dobra książka, spotkanie z kimś bliskim – decyzja należy do Ciebie. W ten sposób zakończysz dzień z wykonanym wszystkim co zaplanowałaś i przeświadczeniem, ze miałaś również czas na dodatkowe sprawy. To da Ci zadowolenie pod koniec dnia.

Zadbaj o przestrzeń wokół Ciebie
Zostawione nie pościelone łóżko, brudne naczynia w zlewie, wszystko tłumaczone porannym brakiem czasu, wprowadza „bylejakość” w Twoje życie.  Zadbaj o to abyś mogła po pracy wracać do pięknego, czystego mieszkania. Wtedy już tylko wystarczy zapalić świecę i cieszyć się popołudniem w domu.

Te kilka drobnych zmian, które wprowadzisz do swoich poranków sprawi, że będziesz miała lepszy i piękniejszy każdy dzień i będziesz także lepiej znosiła wszelkie nieprzewidziane i niemiłe sytuacje jakie mogą Cię spotkać.

Życzę Ci pięknych poranków.

Renata Wrona

Zapraszamy do kontaktu

Jeśli jesteś zainteresowany/a nawiązaniem współpracy zapraszamy do wypełnienia formularza.

Not readable? Change text. captcha txt