SZEFOWA CZY LIDERKA?

Home / Biznes / SZEFOWA CZY LIDERKA?

SZEFOWA CZY LIDERKA?

Szef wydaje rozkazy z pozycji dominującej, obarcza pracowników winą za błędy, kontroluje. Lider zadaje pytania, zastanawia się razem z zespołem, jak naprawić sytuację. Szef pnie się na szczyt dzięki pracownikom, lider wspina się razem z nimi.

Czy zastanawiałaś się kiedyś jak kierujesz ludźmi, z którymi pracujesz? Czy twoi podwładni rozumieją podejmowane przez ciebie działania? Czy jesteś tradycyjną szefową, która forsuje swoje zdanie, ocenia, krytykuje i zadaje pytania, które mają na celu egzekwowanie swoich poleceń?

Zastanawiałaś się czy częściej używasz słów „idźcie” czy słów „idziemy”?  Czy wykorzystuje wiedzę i umiejętności pracowników czy też rozwijasz ich  i sama rozwijasz się razem z nimi? Kierujesz nimi czy też ich inspirujesz?

Czasy szefów, wydających polecenia i egzekwujących wykonywanie zadań, których pracownicy nie rozumieją, już minęły. Im szybciej to zrozumiesz, im szybciej zmienisz swój sposób współpracy, tym masz większe szanse na powodzenie swojej firmy. Idealnie będzie jeśli nauczysz się elastycznego przechodzenia z postawy przełożonej, wydającej polecenia i komunikującej jakie jest zadanie do wykonania, do postawy angażującej, dającej współpracownikom przestrzeń do zgłaszania własnych pomysłów i rozwiązań.

Naucz się delegować zadania i pozwól swoim pracownikom na własne sposoby rozwiązania wyzwań. Tak, oni zrobią to inaczej niż ty byś to zrobiła, ale „inaczej” wcale nie oznacza „gorzej”.

Młodzi ludzie są chętni do pracy, gdy mogą odczuwać satysfakcje z wykonywanych i powierzonych im zadań. Chętnie uruchamiają swoją kreatywność, a odpowiednio pobudzeni do kreatywnych rozwiązań, chętniej przejmują odpowiedzialność za powierzone im zadania. Gdy mają możliwość wdrażania własnych pomysłów, czują satysfakcję i dumę.

Zostań liderką, która angażuje:

  • Naucz się pytać i rozumieć swoich współpracowników. W tym celu możesz korzystać z pytań coachingowych, które pomogą ci zrozumieć swoich podwładnych.
  • Przestań oceniać, a zacznij inspirować i wzmacniać.
  • Naucz się komunikować cele i misje jakie są do zrealizowania, a nie tylko plany i liczby.
  • Chwal i doceniaj gdy zespól osiąga dobre wyniki , a jednocześnie bądź otwarta na wspieranie i wspólne szukanie rozwiązań gdy nadejdzie problem lub porażka.
  • Daj swojemu zespołowi przestrzeń do kreacji i zainspiruj do poszukiwań, a szybko zobaczysz, że masz wspaniały zespół, a każdy z nich, jako indywidualna osoba może zdziałać dużo więcej niż ci się wydaje.

Zawsze bądź Liderką, która inspiruje, wspiera i daje przestrzeń do podejmowania własnych decyzji.

Pozdrawiam Cię

Renata Wrona

Zapraszamy do kontaktu

Jeśli jesteś zainteresowany/a nawiązaniem współpracy zapraszamy do wypełnienia formularza.

Not readable? Change text. captcha txt