Komunikacja w biznesie to część biznesowego savoir-vivre.

Home / Bez kategorii / Komunikacja w biznesie to część biznesowego savoir-vivre.

Komunikacja w biznesie to część biznesowego savoir-vivre.

Polskie firmy cały czas uczą się komunikacji. Spóźnienia na spotkania z kontrahentami, brak zasad dress code, błędy w netykiecie. Brak odpowiedzi na korespondencję, brak odpowiedzi na oferty, brak kontaktu po rozmowie kwalifikacyjnej, czy też niedotrzymywanie umów, wciąż jeszcze są w Polsce standardem. A przecież między innymi kultura organizacji kształtuje markę i wizerunek firmy.

Obserwuję, jak często firma osobno komunikuje się poprzez działania Public Relations, inaczej przez reklamę, osobno poprzez stanowisko zarządu, zaś o komunikacji wewnętrznej zupełnie zapomina. Nagminne są sytuacje, że o ważnych dla firmy sprawach, pracownicy dowiadują się z mediów, ponieważ coś takiego jak komunikacja wewnętrzna zupełnie nie działa.

Warto pamiętać, że sposób, w jaki odnosimy się do współpracowników, wpływa na ich zaangażowanie, jakość obsługi klienta, dbałość o atmosferę w pracy, czyli wszystko to co jest komunikacją w biznesie, jest też podstawą sukcesu firmy.

Wartym rozważenia w każdej firmie jest połączenie komunikacji wewnętrznej z komunikacją zewnętrzną, aby działania prowadzone w tym zakresie stanowiły spójną, wiarygodną całość i przyniosły firmie wymierne efekty.

Renata Wrona

Zapraszamy do kontaktu

Jeśli jesteś zainteresowany/a nawiązaniem współpracy zapraszamy do wypełnienia formularza.

Not readable? Change text. captcha txt