Biznesowy dress code kobiety

W biurze nie musimy wyglądać jak szare, smutne “myszki”. Warto zadbać o profesjonalny, klasyczny strój, jednak podkreślając swój, niepowtarzalny charakter.

5 błędów najczęściej popełnianych przez kobiety:

  1. Zbyt krótka spódnica i zbyt duży dekolt.
  2. Niewłaściwe obuwie.
  3. Źle dobrana bielizna.
  4. Intensywny makijaż.
  5. Zestawienia zbyt wzorzyste i nie pasujące do siebie.

Jak zatem ubrać się kobieco, ładnie, elegancko i wygodnie i do tego wyglądać profesjonalnie?  Wystarczy zachować kilka podstawowych zasad biznesowego stroju i komponować własne zestawienia codziennego look’u.

15 podstawowych zasad biurowego dress codu:

  • Najważniejsza jest świadomość swojej sylwetki i dopasowanie stroju tak, aby podkreślał walory i korygował niedoskonałości.
  • Dbamy o to, aby fasony były proste, bez koronek czy nadmiernej ilości falbanek.
  • Dopasowana marynarka to już klasyka. Jeśli zdecydujemy się, na granatową i gładką marynarkę, będziemy mogły dowolnie komponować ją ze spódnicami, spodniami czy też sukienkami w różnych kolorach, tworząc nowe, ciekawe kombinacje.
  • Najodpowiedniejsze długości sukienek i spódnic to te w granicy 6 cm nad lub 6 cm poniżej kolana.
  • Podstawą jest stonowana kolorystyka. Proponuję barwy bazowe takie jak granat, szarość, beż, biel i czerń. Latem możemy dodać kilka akcentów pastelowych takich jak różowy czy błękitny, a jesienią i zimą ciemnych zieleni, bordo lub ciemnego czekoladowego brązu.
  • Mniej znaczy lepiej. Oznacza to, że lepiej jest stawiać na gładkie faktury i dodatki. Jeżeli zdecydujesz się na wzory, ogranicz się tylko do jednej części garderoby w printy.
  • Zawsze zakrywamy ramiona. Czyli bluzka lub sukienka latem nie może mieć cienkich ramiączek.
  • Bielizna pod jasne bluzki powinna być w kolorze cielistym, a ta pod bluzki cienkie powinna mieć gładką fakturę. Biały stanik pod białą bluzką jest bardzo widoczny, a koronkowa faktura może odbijać się spod cienkiej bluzki powodując u rozmówcy erotyczne skojarzenia.
  • Sprawdzamy czy podczas pochylania się np. nad biurkiem nasz dekolt nie odkrywa zbyt wiele.
  • W biznesie rajstopy lub pończochy to konieczność.
  • Biznesowe obuwie zawsze powinno być czyste, z zakrytymi palcami i piętami, na średniej wysokości obcasie w granicach 4-8 cm (niebotycznie wysokie i cienkie szpilki zostawiamy na porę wieczorową).
  • Coraz częściej dopuszczane są również w biznesowym stroju proste, pozbawione ozdób balerinki w bazowym kolorze czerni, granatu lub beżu.
  • W przypadku torebek możemy sobie pozwolić na odważniejsze kolory i kształty, które podkreśla nasz charakter, jednak zawsze z zachowaniem klasy, czyli bez plastików, nadmiernych ozdób czy ćwieków.
  • Również biżuteria w biznesie powinna podkreślać klasę i elegancję. Niedopuszczalne są sztuczne i kolorowe biżuterie. Zegarek plus 2 rodzaje biżuterii to maksimum. Mamy więc do dyspozycji dobry zegarek, pierścionek i proste kolczyki. Jeśli chcemy dodać bransoletkę i łańcuszek, coś innego powinniśmy zdjąć.
  • Nigdy nie decydujemy się na podpinanie włosów kolorowymi gumkami czy spinkami. Włosy powinny być starannie ułożone i wygładzone. Jeśli decydujemy się na klasyczny koński ogon lepiej opleść gumkę częścią naszych włosów i umocować je małą spinką.
  • Ładne oprawki okularów potrafią być dodatkową ozdobą, która podkreśli nasz indywidualny charakter.
  • Dobrym pomysłem jest stosowanie apaszek w naszych ulubionych barwach. Dobrze dobrana apaszka rozświetla twarz i sprawia, że nasz prosty biznesowy strój nabiera charakteru.
  • Pamiętajmy o zadbanych dłoniach i paznokciach, bez nadmiernych zdobień. Tu jednak etykieta pozwala nam na coraz więcej jeśli chodzi o kwestę kolorów. Jednak zawsze gustownie z zachowaniem tej samej kolorystyki na wszystkich paznokciach i zrezygnowanie z neonowych barw.
  • W biznesie makijaż to podstawa. Mówimy tu o delikatnym, naturalnym makijażu, czyli o podkreśleniu rzęs i brwi, wyrównanej podkładem cerze i muśnięciu warg pomadką, nie o oczach w kolorach tęczy, typu smokey eye czy jaskrawej pomadce.

Zachowując te podstawowe zasady, zawsze będziemy wyglądały dobrze i profesjonalnie.

Renata

Fot.: Atelier Natalii Łowickiej

Okulary: Caroline Abram od Optic Collet

Ksiażki: “Marka kobeity w biznesie. Etykieta i wizerunek”; „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość”

 

Cieszę się, że przeczytałaś mój artykuł. Jeśli, to co przeczytałaś jest dla Ciebie wartościowe, to proszę, zostaw swój komentarz. Bez Twojego komentarza nie czuję Twojej obecności. Napisz  więc swoje odczucia po przeczytaniu.

Podaj dalej. Jestem przekonana, że jeśli to co piszę jest dla Ciebie ciekawe i pomocne, to również może być pomocne dla kogoś z Twojego otoczenia.Dlatego podziel się linkiem do artykułu ze znajomymi. Podejrzyj mnie na: https://www.facebook.com/RenataWrona.Trener.Coach/

i na https://www.instagram.com/renata.wrona.coach/

Tam oprócz informacji o nowych wpisach na blogu, zobaczysz też kulisy mojej pracy. Zapraszam

Renata Wrona

0